Felanmälan

Felanmälan

Innan du loggar in på Mina Sidor och gör din felanmälan behöver du känna till vad du som hyresgäst själv ska åtgärda. Längre ner på denna sida ser du exempel.

Du kan också ringa din områdesansvarige på helgfria vardagar mellan kl.07:00-09:00. Länk till kontaktuppgifter

När vi har stängt hänvisar vi till vår fastighetsjour. Länk till journummer

För hyresgäster på NYA TELEGRAFEN – klicka på länken för information om felanmälan av vitvaror

Om du har problem med din fiber-tv eller fibernätverk, kontakta din tjänsteleverantör. Om du har problem med tv-utbudet som ingår i hyran ring Telias kundtjänst på 90 200.

Report error

Log in to Mina Sidor and register a report or call weekdays between 07-09.

Det här åtgärdar du själv i din lägenhet:

  • Byta batteri i brandvarnaren.
  • Rensa golvbrunn och vattenlås.
  • Byta säkringar.
  • Byta lampor och lysrör, även ugnslampa och badrumsskåpsbelysning.
  • Byta och rengöra filter i spisfläkt och fläktkåpa.
  • Rengöra ventilationsdon.
  • Rensning av avrinningsrör i kylskåp.
  • Dra åt lösa skruvar på t.ex. dörrhandtag och skåpsluckor.
  • Underhåll av egna installationer så som ex. tvätt- och diskmaskin.

 

Det här hjälper vi dig med i din lägenhet:

  • Droppande eller läckande kranar, element eller toalett.
  • Stopp, eller bubblande ljud i avlopp trots att du rensat avlopp och vattenlås.
  • Trasig kyl, frys eller spis. Glöm inte att kontrollera säkringarna först!
  • Fasta armaturer som är trasiga.
  • Trasiga dörrar och fönster.
  • Eluttag och strömbrytare.
  • Trasig fast badrumsinredning.
  • Vatten saknas.
  • Värme som inte fungerar tillfredsställande under en längre tid. Värmen justeras automatiskt efter utomhustemperaturen. Det innebär att det kan ta tid för värmen att ställa in sig.